OLED -utgifter för utrustning förväntas växa årligen från 2023 till 2027. Denna tillväxt drivs av utvidgningen av G8.7 OLED -produktionslinjer, övergången till flexibla och LTPO -teknologier och den ökande efterfrågan på OLED -TV -apparater större än 85 tum.Dessutom ökar den ökande OLED -penetrationen i smartphones, surfplattor och bärbara datorer - längs växande panelstorlekar - den totala efterfrågan på marknaden.
På grund av svagare än väntat efterfrågan på OLED kan G8.7 OLED-linjer initialt fokusera på produktion av smarttelefonpanelen.Trots OLEDs högre kapitalintensitet jämfört med LCD beräknas OLED stå för 58% av den totala utgifterna för visningsutrustning mellan 2020 och 2027, medan LCD fortfarande kommer att representera 40%, med LCD-tv-linjekonverteringar i stor storlek (85 tum och högre) planerade för 2024–2027.
Counterpoint konstaterar att Kina förväntas stå för 83% av de globala utgifterna för visningsutrustning under 2020–2027 - med lätt ned från 84% från och med Q4 2024. Kinas kumulativa utgifter hade redan nått 64 miljarder dollar i slutet av 2024 och höll det i framkant för den globala investeringen.Sydkorea beräknas upprätthålla en andel på 13%, med 10 miljarder dollar i kumulativa utgifter.Indien och Taiwan beräknas stå för 2% respektive 1%.